Çözüm Merkezi
Kullanım Kılavuzu
GENEL BİLGİLENDİRME
Çelik ürünlerimizi uzun süreli kullanabilmek için kullanmadan önce kullanım talimatlarını lütfen dikkatlice okuyunuz.
Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar, paslanmaya ve üretim sırasında oluşan kusurlara karşı aşağıda yazıldığı şekilde garanti sürelerine sahiptir.
- 304 18/10 Cr-Ni Kalite ürünlerde 50 yıl.
- 430 18 Cr Kalite ürünlerde 10 yıl.
- Altın kaplama çatal kaşık bıçaklarda 2 yıl.
Garanti kapsamı dışındakiler:
• Hatalı kullanımdan kaynaklanan hatalar.
• Düşme ya da çarpma sonucunda ortaya çıkabilecek bozulmalar.
• Kullanım esnasında yüzeylerde oluşabilecek lekelenmeler.
• Renk bozulmaları ve çizilmeler için geçerli değildir.
• Çamaşır suyu, Tuz ruhu, Tuz, Limon, Sirke vb. Tam asidik ve kimyasallarla temas halinde oluşan bozulmalar.
NEHİR Çatal Kaşık Bıçak ürünleri ve Servis Gereçleri; Paslanmaz Çelik olarak üretilmiştir.
NEHİR paslanmaz çelik ürünlerinin gıda ile temas halindeki maddelere, Kanun ve Yönetmeliklere uygun olduğunu garanti eder.
Paslanmaz çelik, korozyon veya paslanma yapmaz ve sıradan çelikler gibi üzerinde su lekeleri bırakmaz. Ancak tamamen leke geçirmez değildir. Düşük oksijenli ve zayıf sirkülasyonlu ortamlar ile yüksek tuzluluk, paslanmaz çeliği etkiler.
Bu kullanım kılavuzuna ileride tekrar başvurabileceğinizi düşünerek lütfen saklayınız. Ürünün garanti süresi içerisinde alış faturasının kesinlikle saklanması gerekmektedir.
(Kullanma Kılavuzunda: Çatal Kaşık Bıçak, kısaca: ÇKB ve Servis Gereçleri kısaca SG ürünü olarak adlandırılacaktır!)
İLK KULLANMADAN ÖNCE
• Ürünler ilk paketinden açıldığında, çeliğin parlatılması sonucu; kalan tortu tozları ve yağ benzeri maddeler üzerinde olabilir. Ürünleri ambalajından çıkartarak, satın aldığınız ürünlerinizi hemen yıkamaya geçmelisiniz.
•İlk kullanımdan önce ÇKB ve SG ürünlerinin tüm yüzeyini sıvı Deterjanlı sıcak su ile yıkayınız. (Kesinlikle çamaşır suyu/sirke gibi asit içeren kimyasallarda bekletmeyiniz ve kaynatmayınız!)
• Yıkamalarda uygun kaliteli sıvı deterjan ve yumuşak sünger kullanınız. Sert maddelerle ve çizici temizleme ürünleri ile ovmayınız ve temizlemeyiniz. (Tel veya sert yüzeyli sünger kullanmayınız-ürünlerin çizilmesine sebep olacaktır!)
• Ürünler, yiyecek/içecek yenmesi için kullanım amaçlıdır. Başka bir amaçla kullanılmamalıdır.
• Ürünler; ev, iş yeri, yemekhane, restoran, bar, kafe gibi yerlerde rahatlıkla kullanılabilir.
• Bu Kullanma Kılavuzu Tüm Çatal Kaşık Bıçak model ve Setleri ve Servis Gereçleri için geçerlidir.
ÜRÜN KULLANMA ve GENEL BİLGİ
• Çatal Kaşık Bıçak ürünleri ve Servis Gereçleri amaçları dışında kullanılmamalıdır! (Sadece yemek yemede yardımcı gereç olarak kullanılmalıdır.)
• ÇKB ve SG çelik ürünleri ile yemek pişirme esnasında tencere ve tavalarda çırpma işlemi yapmayınız. Bu kullanım hem tencere ve tavaların çizilmesine neden olur hem de ÇKB ve SG ürünlerinize zarar verir.
• Olası kazaları önlemek için ÇKB ve SG ürünleri ile hayati organlara zarar verecek şekildeki hareketler veya şakalaşmalar yapılmamalıdır.
• ÇKB ve SG (özellikle bıçaklar) ile; konserve, kavanoz, şişe ağzı kapağı gibi ürünleri açmayınız. Bu kullanım ürünün çizilmesine, eğrilmesine ve bükülmesine sebep olur. Kullanım esnasında bu tarz durumlara dikkat ediniz. (*Garantimiz bu tür hasarları kapsamamaktadır.)
• ÇKB ve SG ürünlerini direk olarak ısıya maruz bırakmayınız. Uçlarını ateşle ısıtmayınız. Bu durum çeliğin kararmasına, el ve ağız yanması gibi yaralanmalara sebep olacaktır. Yanlış ısıl işlem yapılırsa: Paslanmaz çelikler, yanlış sürelerde ve yanlış sıcaklıklarda, yanlış koşullarda ısıl işlem yapılması halinde, ısıl işlem sonrası paslanmaz çeliğin tepkimeye girmesine yol açabilir. Bu tepkime Paslanmaz çeliğin hem kararmasına hem de paslanmasına yol açabilir. Bu olayın asıl sebebi, paslanmaz çeliğin yüzeyindeki koruyucu tabakanın ısıl işlemle bozulması ve özelliğini yitirmesine sebep olmasıdır. Bu olayın önlenebilmesi için, doğru ısılarda, doğru sıcaklıklarda ve doğru sürelerde ısıl işlem yapılması, malzemenin fiziksel ve mekanik özelliklerinin yitirilmemesine yol açması gerekmektedir. Bu ve benzeri olaylarda aşırı yüksek sıcaklıklarda ısıl işlem, aşırı hızlı ısıtma, malzemeyi yanlış soğutma gibi yöntemler, malzeme yapısının tamamen bozulmasına yol açabilir.
• ÇKB ve SG Ürünlerini; elektrikli fırın, odunlu/ateşli sobalar, kor ve mangal gereçleri üzerinde kesinlikle kullanmayınız. (Garantimiz bu tür hasarları kapsamamaktadır.)
• ÇKB ve SG ürünlerini mikro dalga fırınlarında kullanmayınız.
• Bıçakları bilemeyiniz! (Et, balık, sebze, pasta gibi yiyecekleri kesmede uygun ağızlı bıçak seti tercih ediniz.)
• Sizlerin ve çocukların güvenliği için ÇKB ve SG ürünlerini tutma saplarından tutarak kullanınız. Sivri uçlu bıçak ve çatalları sunum tahtası/kap/tabak/kâse gibi gereçlerin üzerinde/ içerisinde kullanılmasına özen gösteriniz. Böylece kaza ile çarpma/vurma/düşürme sonucu doğacak ciddi yaralanmaları önlemiş olursunuz.
TEMİZLİK VE BAKIM TALİMATI!
Elde Yıkama:
• ÇKB ve SG ürünlerini her kullanım sonrası düzenli olarak temizleyiniz.
• Ürünler her kullanımdan hemen sonra, gecikmeksizin, iyice sıcak su ve sıvı bulaşık deterjanı kullanarak yıkanmalıdır. Kesinlikle başka herhangi bir kimyasal veya asitli çözücü kullanılmamalıdır. (Çamaşır suyu, kezzap ve benzeri zehirli kimyasal bileşenleri olan sıvı maddeler ile kaynatmayınız!) (Garantimiz bu tür hasarları kapsamamaktadır.)
• Ürünler uzun süre yıkanmadığı takdirde, ürün üzerinde kalan yiyecek, içecek ve sair atıklar sağlık sorunları oluşturabilir. Ayrıca atıklar sebebi ile ÇKB ve SG ürünlerinde renk değişimleri olabilir.
• Yıkamalarda uygun, kaliteli sıvı bulaşık deterjan ve yumuşak sünger kullanınız. Tel veya yüzeyli sünger kullanmayınız. Sert maddelerle ve çizici temizleme ürünleri ile ovmayınız ve temizlemeyiniz. Bu durum, ÇKB ve SG ürünlerinizin kaplamaların çizilmesine ve zamanla açılmasına neden olacaktır.
• Çizilmiş bir ÇKB ve SG ürünü zamanla korozyona ve PAS dediğimiz siyah lekelenmelere neden olacaktır. İlk başta sadece çizik olarak gözüken bu izler zamanla paslanmalara sebep olacaktır! (Garantimiz bu tür hasarları kapsamamaktadır.)
• Paslanmaz Çelik Bıçakların elle yıkanması tavsiye edilir.
• Ürünlerin her yıkama işleminden sonra hemen durulayıp, yumuşak bir bezle kurulayınız. Ürünlerin hem nemli kalması halinde hem de kullandığınız suyun sertlik derecesine bağlı olarak, gri renkte kireç ve mineral birikimleri görülebilir. (Bu tarz su lekelerini çıkartmanız için; pamuk ve saf limon suyu ile silmeniz yeterli olacaktır)
Bulaşık Makinesinde Yıkama:
• Çatal-bıçakları ve Servis Gereçlerini bulaşık makinesi içinde yiyecek atıkları bulaşmış halde bırakmayın.
• Çatal-bıçakları ve Servis Gereçlerini bulaşık makinesine koymadan önce durulayın veya bulaşık makinesinin hemen çalıştırılması gerekmiyorsa bulaşık makinesinin durulama programını başlatın. Paslanmaz çelik üzerindeki pas, bir çelik cilası kullanılarak giderilebilir. Sepetler üzerindeki plastik kaplama zarar görmüştür ve ÇKB ve SG ürünlerinize zarar vermektedir!
Bulaşık makinesinde bulunan plastik kaplama çok güçlüdür.
Bulaşık makinesi deterjanlarındaki kimyasallara karşı dirençlidir. Bununla birlikte, uzun keskin bıçakların sepete konması nedeniyle oluşan plastik kaplamadaki kesikler ve aşınma nedeniyle mekanik olarak hasar görebilir. Plastik kaplamada bir delik olduğunda sepetlerin metal çerçevesinden pas çıkışı olabilir. Bu sorunu gidermek için sepetleri değiştirin.
Farklı metallerden yapılan su boruları ÇKB'ların ve SG'lerin paslanmasına sebep vermektedir!
• Bulaşık makinesine giden su boruları, galvanizli çelik, bakır ve pirinç gibi çeşitli malzemelerden yapılabilir. Farklı metaller birbirleriyle reaksiyona girerek boruların içinde korozyona neden olabilir. Korozyon netice olarak bulaşık makinesine giden suda pas oluşumuna neden olur.
Bir tesisatçıya başvurun ve kendisine bulaşık makinesine giden su beslemesini kontrol etmesini isteyin. Yüzen pas Bulaşık makinesinde paslanma oluştuğunda, pas yıkama programı sırasında etrafta "dağılır". Bu yüzden adı "yüzen pas" tır. Yüzen pas bulaşık makinesinin herhangi bir yerine yerleşebilir. Bu porselenlerin üzerinde posa benzeyen kahverengi lekelere neden olabilir. Örneğin; bir tabağa "inen" yüzen pastır. Bulaşık makinesinin parçalarına yerleşmiş olan yüzen pas, sitrik asit tozu veya cihaz temizleyicisi kullanılarak giderilmelidir.
1.Deterjan gözüne sitrik asit tozu veya makine temizleyicisi koyun ve yoğun programı başlatın. 2.Program bittiğinde, bulaşık makinesinin kapağını bulaşık makinesinin içi tamamen kuruyana kadar açık bırakın. Tabaklar ve çatal-bıçaklar üzerine yerleşen yüzen pas bir çelik cilası kullanılarak giderilebilir.
Paslanmaz çelik ürünlerini bulaşık makinesinde yıkadığınız takdirde ürünlerin dış yüzeyinde deterjandan kaynaklanan çeşitli matlık veya çizilmelerine sebep olabilmektedir. Aynı şekilde sürekli bulaşık makineleriyle yıkanan ürünlerin, tazyikli su yüzünden kaplama ömürleri azalmaktadır. Ürünlerinizi uzun süre kullanabilmeniz için elde yıkanmalarını tavsiye etmekteyiz.
Ürün kullanım kılavuzunda belirtilen durumlara dikkat edildiği müddetçe bakım gerektirmemektedir. ÇKB ve SG ürününde ancak normal dışı bir fiziki görünüm oluşursa,
+90 (535) 346 09 59 Müşteri Hizmetleri WhatsApp destek hattından yardım olabilirsiniz.
GARANTİ KAPSAMINA GİRMEYEN DURUMLAR
NEHİR tarafından verilen bu garanti, Çatal, Kaşık, Bıçak ve Servis Gereçleri ürün grubunun; kullanım esnasında uyulacak kurallar, güvenlik talimatları ile temizlik talimatlarında belirtilen uyarı ve önerilere aykırı kullanılmasından doğabilecek arızaların giderilmesini kapsamadığı gibi, aşağıdaki durumlarda garanti dışıdır:
Tüketici ürünü teslim aldıktan sonra;
Gözden geçirme ve satıcıya bildirme
Genel olarak
BORÇLAR KANUNU MADDE 223-Alıcı, devraldığı satılanın durumunu işlerin olağan akışına göre imkân bulunur bulunmaz gözden geçirmek ve satılanda satıcının sorumluluğunu gerektiren bir ayıp görürse, bunu uygun bir süre içinde ona bildirmek zorundadır. Alıcı gözden geçirmeyi ve bildirimde bulunmayı ihmal ederse, satılanı kabul etmiş sayılır.
Ancak, satılanda olağan bir gözden geçirmeyle ortaya çıkarılamayacak bir ayıp bulunması halinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır.
• Kullanma hatalarından meydana gelen; hasar ve arızalar.
• Alıcı ürünü teslim aldıktan sonra, dış etkenler (dışarıdan yapılan fiziksel darbeler; vurma, çarpma, düşürme, kırılma vb ... ) sonucu meydana gelebilecek arızalar.
• Ürünlerin tuzlu su, çamaşır suyu veya asitli maddelerle temizlenmesi veya kaynatılması sonucunda oluşan kararma ve paslanmalar.
• ÇKB ve SG Kaplamalı ürünlerin soğuk/sıcak şoklaması sonucu oluşacak hasarlar.
• ÇKB ve SG ürünlerin sert maddelerle ovulması;(çizilmeye sebep olur)
• Ürünlerin amaç dışı kullanılması.
• ÇKB ve SG doğrudan bütün olarak, ateşle temas ettirilmesi.
• Ürünlere herhangi bir nedenle kullanıcı tarafından tadilat/ tamirat yapılması.
• Ürünlerin sürekli: aşırı sıcak, aşırı soğuk, aşırı nemli veya aşırı tozlu ortamlarda muhafaza edilmesi ve saklanması.
• Yangın, yıldırım, sel, su basması, deprem gibi doğal afetlerden oluşan hasarlar.
Garanti kapsamındaki ürünün yetkili servisin dışındaki herhangi bir teknik servis yerinde ya da kendiniz tarafından ürüne yapılacak fiziksel müdahale ürünün garantisini sonlandırır.
GARANTİ ŞARTLARI!
1) Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve;
- 304 18/10 Cr-Ni Kalite ürünlerde 50 yıl.
- 430 18 Cr Kalite ürünlerde 10 yıl.
- Altın kaplama çatal kaşık bıçaklarda 2 yıl.
2) Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı garanti kapsamındadır.
3) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11 inci maddesinde yer alan;
a- Sözleşmeden dönme,
b- Satış bedelinden indirim isteme,
c- Ücretsiz onarılmasını isteme,
d- Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, haklarından birini kullanabilir.
4) Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilden sorumludur.
5) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
- Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
- Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
- Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir.
Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilden sorumludur.
Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.
Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır. Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.
Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.
6) Malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
7) Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
8) Tüketici, garantiden doğan haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne başvurabilir.
9) Satıcı tarafından bu garanti belgesinin verilmemesi durumunda, tüketici Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne başvurabilir.
GARANTİ BELGESİ
İmalatçı / İthalatçı Firma
ŞİRKET ADI: NEHİR MUTFAK EŞYALARI SAN. VE TİC. A.Ş.
ADRES: 15 Temmuz Mah. Gülbahar Cad. 1498. Sk. No:35/1 Güneşli/Bağcılar-İstanbul
TELEFON: 0212 656 65 50
FAKS: 0212 651 75 71
E-MAİL: [email protected]
Müşteri Hizmetleri WhatsApp destek hattı: +90 (535) 346 09 59
MALIN Cinsi: ÇATAL KAŞIK BIÇAK SETLERİ VE SERVİS GEREÇLERİ
Markası: NEHİR
Modeli: Tüm ÇKB ve SG ürünleri için geçerlidir.
Garanti Süresi:
- 304 18/10 Cr-Ni Kalite ürünlerde 50 yıl.
- 430 18 Cr Kalite ürünlerde 10 yıl.
- Altın kaplama çatal kaşık bıçaklarda 2 yıl.
Azami Tamir Süresi: 20 İş Günü
SATICI FİRMANIN
Unvanı: NEHİR MUTFAK EŞYALARI SAN. VE TİC. A.Ş.
Adresi: 15 Temmuz Mah. Gülbahar Cad. 1498. Sk. No:35/1 Güneşli/Bağcılar-İstanbul
Telefon: 0212 656 65 50
Faks: 0212 651 75 71